Riens Meijer
Veranderingseconoom

Opmerkelijke vernieuwingscampage van start

Opmerkelijke vernieuwingscampage van start

Op 3 november is de campagne ‘Ja, we moeten vernieuwen’ van start gegaan met de de plaatsing van een gigantisch billboard van 13 bij 7 meter langs de A12 bij Waddinxveen. Vanaf dezelfde datum is het gelijknamige boek verkrijgbaar en is ook de website www.jawemoetenvernieuwen.nl on-line.

Nieuwe mentaliteit noodzakelijk

Initiatiefnemer Riens Meijer wil met deze opmerkelijke publiciteitsacties aandacht vragen voor de noodzaak tot economische en maatschappelijke vernieuwing, die volgens hem niet langer op zich kan laten wachten.
“Succes of falen zal meer dan ooit afhankelijk zijn van kennis, kunde en inzicht. Daarvoor is een nieuwe mentaliteit noodzakelijk”, aldus Meijer in een toelichting. “Na de kredietcrisis kunnen we immers niet gewoon de draad weer oppakken. De wereld is te zeer veranderd. Van een industriële samenleving zijn we overgegaan naar een kennismaatschappij. En kennis is door de komst van internet niet meer het exclusieve domein van enkelen. Daar komt bij dat het Westen door de opkomst van de Aziatische landen niet langer alleen de dienst uitmaakt.
Daarom moeten wij ons denken en doen fundamenteel wijzigen. We moeten vernieuwen!”,aldus Meijer.
Met de uitgave van zijn boek ‘Ja, we moeten vernieuwen, en de gelijknamige website wil hij een breed maatschappelijk debat starten, waarin duidelijk wordt wat er moet veranderen, welke obstakels we daarbij tegenkomen en hoe die uit de weg geruimd kunnen worden.

Meer informatie over de campagne ‘Ja, we moeten vernieuwen’ is verkrijgbaar bij Pia Media:
info@pia-media.nl  - telefonisch op 06-51357195 - www.pia-media.nl

Bookmark and Share

Reacties

Janneke Monshouwer | 19-11-2009 om 23:51 uur

Riens Meijer ik vind je heel moedig om je hoofd boven het maaiveld uit te steken, het begrip "Vernieuwing" openbaar te maken en er concreet mee aan de slag te gaan. Ik vind je ook zeer moedig dat je je hart volgt. Fantastisch! Ik ga ervan uit dat dankzij dit initiatief nieuwe, inspirerende projecten ontstaan. Zelf ben ik ook op het "vernieuwende pad". In deze zin hebben we al vruchtbare samenwerking achter de rug in Hilversum. Hierbij heb ik je mogen leren kennen als een zeer bijzonder iemand met het hart op de juiste plaats, met groot inzicht, gevoel voor kwaliteit, pioniersgeest, ondernemingsgeest, leiderschap. Ik beleef het als een groot genoegen om op mijn manier hetzelfde doel na te streven, elkaar te informeren, supporten en samen te werken, ieder met onze eigen expertise. Ik ben ervan overtuigd, als er een netwerk gevormd wordt van mensen die ieder op zijn eigen manier hiermee aan het werk gaan, er een grote vernieuwende beweging ontstaat, die veel goeds kan betekenen voor de maatschappij, iets wat hard nodig is. Yes we can.
Veel succes Riens Meijer en graag tot ziens.

J. Patat | 05-11-2009 om 17:41 uur

Ja, we moeten zeker vernieuwen en ik denk ook dat heel veel mensen het hier mee eens zullen zijn. Alleen ben ik bang dat heel veel burgers moe zijn, leeg,murw en niet meer weten hoe en wat ze zouden moeten doen. en eerlijk is eerlijk , dat valt ook niet mee. Velen van ons laten ons leiden door de waan van de dag, de ultieme waan van de media(niet hun schuld), velen worden heen en weer geslingerd en er bestaat nog nauwelijks een algemeen bindende factor.
De sportclub heeft geen vrijwilligers, het verenigingsleven ligt op zijn gat, ouders gaan met de grootst mogelijke tegenzin naar de schoolavond van de kinderen.
Heel veel van ons zijn gericht op onszelf. Neem dit inititatief!!
Nauwelijks een reactie," het zal mijn tijd wel duren", flauwekul, heb je niks anders om je druk om te maken.
Geen discussie, geen inhoudelijke belangstellin, waar willen we met elkaar naar toe? Hoe kunnnen we een leven creeren dat meer vreugdevol is?
Maar goed, hulde Riens Meijer dat je de tijd , moeite en energie erin

Wiljon Elbert | 05-11-2009 om 10:22 uur

Ja, we moeten "Vernieuwen" met daarin een "Nieuw Hart" die Liefde geeft..De Toekomst voor de jongeren is van groot belang...Dat er een Vernieuwend Nederland mag komen , Een land met een menselijk gezicht, het gezicht van de Liefde! Maar ook een Nieuw Hart in de Media, als je aan het "zappen bent" dan schrik je gewoon van al dat Geweld, en verkeerde SEX op de Nederlandse Televisie, en negatief Nieuws is voor onze jonge generatie niet opbouwend voor een nieuwe Samenleving....Ja, samen moeten we vernieuwen, voor een nieuwe aarde en een nieuwe hemel.....

Nico | 04-11-2009 om 11:47 uur

Minder wereldwijde macht bij de aandelenbeursen.
bv. om-de-dag- open, alleen maar voordelen!

Gijs Hillenaar | 03-11-2009 om 11:36 uur

Succes met het boek! Hopelijk schiet de verkoop ervan door de inzet van onze mooie mast door het dak heen!

willem scheepers | 03-11-2009 om 10:13 uur

Nu kan er langs de A12 ‘vanalles’ worden vernieuwd, maar da’s niet wat ik vanochtend hier bedoel. Waar ik je wel op wil wijzen is het initiatief van ManPro columnist Riens Meijer.

Riens brengt vandaag de site Ja, We Moeten Vernieuwen ‘in de lucht’ & ter ere daarvan hangt er nu aan de A-12 bij Waddinxveen een doek van 13 x7 met daarop de missie “Ja , we moeten vernieuwen!” Kijk, da’s nog eens initiatief tonen in tijden van ‘crisis’ (nb; want je weet, neem ik aan, wat zo’n investering betekent).

Riens merkt zelf op: “Daarmee is gestart het katalyseren van een nieuwe mentaliteit die noodzakelijk is om van de kansen in het Kennis en Innovatie tijdperk maximaal als Nederland te gaan profiteren en daardoor een goede balans te krijgen tussen duurzaamheid, welzijn en welvaart.” De site Ja, We Moeten Vernieuwen biedt je de mogelijkheid je opvattingen & ideeën te geven aan c.q. te delen met de webpopulatie: “Het kennis-en innovatietijdperk verlangt andere visies, structuren en methodieken, dan het industriële tijdperk.”

Mooi initiatief Riens, ongetwijfeld hou je ons hier met je columns op de hoogte over de voortgang & de ervaringen c.q. ideeën. Suc6!!!

Willem Scheepers 3 november, 2009 http://www.managementpro.nl/

... | 03-11-2009 om 09:49 uur

Wat slaat nergens op? Teminste iemand die er wat aan doet aan een vernieuwing. Word is tijd in NL!

Gerrit | 03-11-2009 om 08:41 uur

Goed gedaan. Meneer Meijer doet in ieder geval iets! Naast dat ie zeer kundig is heeft hij een goede visie, is eerlijk en ervaring!
Ga zo door Riens Meijer.

Colin | 02-11-2009 om 22:52 uur

Heb moeite met personen die zichzelf zo groot op billboards willen zien...

Reageren

U kunt geen reacties meer plaatsen op dit artikel.